ROADTRIP AUSTRIA 2023 I

ROADTRIP AUSTRIA'23
TIROL I SALZBURG

Aquest any el nostre destí serà Àustria, encara que sempre d'anada i tornada farem parades a França com cada any i també Alemanya i SuÏssa.
 Amb aquest destí apart de tornar a estar en contacte amb l'alta muntanya  i entranyables ciutats i acollidors pobles, busquem a ser possible la no massificació que normalment trobem a quasi tots els destins al Agost.
 A fer que aconseguim tots els propòsits. A excepte moments puntuals, aquest destí podem assegura que fuig de les gran massificacions, tot i que evidentment tampoc estarem sols.
 Com ja sabreu Àustria no es el país més friendly amb el model de turisme que ens agrada, que no es un altre que poder gaudir de la llibertat del camí amb la nostra estimada autocaravana, Lola. Tot i això portaven una ruta bastant elaborada i sobretot una xarxa de àrees i punts on poder parar i proveir els serveis necessaris. També es veritat que l'avantatge d'aquest turisme i que podem canviar la ruta en qualsevol moment, cosa que hem tingut que fer debut sobretot a uns primers dies amb bastant fred i mal temps, cosa que ens va fer endarrerir alguna ruta per la muntanya.

Dia 1 d'agost. L'Hospitalet-Narbonne

trajecte 302 km.

La idea del primer trajecte es fer el maxim de kilometres per haver de fer menys el dia següent, pero ens trobem amb el primer entrebanc. No trobem bombona de propà a la junquera i hem de tornar a Figueres a buscar-n'he. Portem una plena, però no volem arriscar-nos i preferim sortir a Europa amb les dos plenes. Després de aquest petit retard continuem fins a l'alçada de Narbonne on busquem una zona de pernocta per dormir. Trobem una bonica explanada que donar al estany i hi han una vintena de Acs. 📌Pàrquing.

No tenim mala vista.

Dia 2 d'agost. Narbona-Feldkirch

trajecte 944 km.

Avui serà el dia més dur a la carretera, però d'aquesta forma demà ja ens aixequem a Àustria. Després de una parada al llac Leman per dinar arribem a Feldkirch abans de sopar amb tems d'estirar les cames una mica pel voltant del pàrquing de pernocta. 📌Pàrquing

Dia 3 d'agost. Feldkirch-Rosengartenschluch-Imst

trajecte 106 km.

FELDKIRCH.

Si entrem per Suïssa que millor que veure aquest poble de carrer medieval amb edificis de colors i el seu magnífic Castell de Schattenburg.

Entrada al museu-castell

Castell de Schattenburg

Des de l'entrada al castell també podem gaudir de unes magnifiques vistes de Feldkirch.

Rosengartenschlucht-Congost de Rosengarten.
La següent parada la fem al congost de Rosengarten. Aquesta ruta comença en el centre del mateix poble de Imst i te una duració de 1,5. La caminada des d'Imst pel congost de Rosengarten és un recorregut bonic i variat. Des de l'oficina d'informació d'Imst, a l'esquerra de la Johanneskirche, camineu per Schinderbach fins al congost Rosengarten. Allí es camina per un camí segur que travessa el congost. Sempre hi ha unes vistes impressionants de Schinderbach. Al pont continuar en direcció "Hoch-Imst". Poc abans de Hoch-Imst es pot fer un interessant desviament cap a la Gruta Blava. Després seguiu el camí costa amunt, passant el llac natural, fins a Hoch-Imst. Després de l'aparcament, seguir recte en direcció "Wetterkreuz" i seguir sempre el camí en aquesta direcció, després costa avall. Des de l'anomenat Wetterkreuz es té una bella vista del Gurgltal. Després seguiu la ruta de senderisme de tornada a Imst. Teniu més informació a la pagina oficial. Rosengartenschlucht.

Photocall d'entrada amb les passarel·les de fons

Petita mostra del recorregut
Ja que estem a Imst acabem al dia al càmping situat al mateix poble aktivcamping. Com a hoste del càmping tenim dret a les piscines i zona d'esbarjo del poble, però el dia no acompanya i ho desaprofitem.

Dia 4 d'agost. Imst-Stuibenfall-Innsbruck
trajecte 105 km.

Stuibenfall. Per nosaltres la millor cascada d'Àustria. La forma de visitar-la es pot fer de dos formes. Partint des de sota i deixant el vehicle en el pàrquing de pagament Pàrquing o com vam fer nostres, deixant la ac en el mirador de la part superior i començar la visita per dalt, Pàrquing.

Si bé no és la més alta, si que es la que te més caiguda seguida, 159 metres.

Primer pont que ens trobem a l'inici de la ruta

Impressionant vista des de dalt

Un dels diferents miradors
 Per recórrer-la tenim una no menys impressionant escala amb diverses plataformes on podem gaudir del espectacle.

Innsbruck, capital de l'estat occidental de Tirol a Àustria, és una ciutat als Alps que ha estat durant molt de temps una destinació per a la pràctica d'esports d'hivern. Innsbruck també és coneguda per la seva arquitectura imperial i moderna. El funicular de Nordkette, amb estacions futuristes dissenyades per l'arquitecta Zaha Hadid, es troba al centre de la ciutat i s'enlaira fins als 2,256 m

El riu Eno neix als Alps suïssos, travessa la regió austríaca del Tirol i la seva capital, Innsbruck, el nom del qual significa literalment «pont sobre el riu Eno».

El Goldenes Dachl (en alemany), també cridat per la seva traducció a l'espanyol Tejado o Tejadillo Daurat és una estructura localitzada a la Ciutat Vella (Altstadt) d'Innsbruck, Àustria. Està considerat el símbol més famós de la ciutat.1 Completat el 1500, el sostre decorat amb 2.738 rajoles rogencs daurats commemora el casament de l'emperador Maximilià I amb Blanca Maria Sforza. L'emperador i la seva dona van utilitza el balcó  per observar festivals, tornejos i altres esdeveniments a la plaça que la teulada presideix.

Ottoburg. L'antic castell Ottoburg està situat a l'entrada nord del nucli antic, a tocar del pont Innbrücke. Té tot l'aspecte d'un autèntic castell, amb els seus múltiples miradors i porticons pintats de vermell i blanc. L'edifici acull actualment un restaurant famós per la seva cuina tirolesa i austríaca.

El centre d'Innsbruck té origen medieval, però va ser durant el període 1459-1519, quan Maximilià va donar forma a la ciutat amb la transició al Renaixement. Innsbruk combina edificis històrics amb nous i moderns.
 Maria-Theresien-Strasse
És un carrer, però en realitat jo ho consideraria plaça.
La columna de Santa Anna («Annasäule») s'erigeix al mig de la plaça memorant la sortida de les tropes bavareses d'Innsbruk el dia 26 juliol (santa Anna).

Un dels monuments més notables d'Innsbruck, és, sens dubte, el conegut com a Stadtturm. També és referit com a torre de la ciutat o torre del rellotge.

On aparcar.Pàrquing. Es un pàrquing mixt que te connexió directe amb el centre de la ciutat a traves de la xarxa d'autobusos. També es pot anar caminant en  un agradable passeig de mitja hora pel costat del riu. Es permet la pernocta.

Dia 5 d'agost. Innsbruck-Swarovski Kristallwelten-Achensee-Pill
trajecte 80 km.
 Swarovski Kristallwelten.

El Museu Swarovski és un espai cultural ubicat a Wattens, Àustria. Va ser inaugurat el 1995 i és propietat de la famosa marca de vidres Swarovski. El museu presenta una varietat d'exhibicions que destaquen la història i la innovació darrere dels productes de la marca, així com col·laboracions artístiques contemporànies que fan servir vidres Swarovski en formes creatives.
La valoració personal és una mica fluixa per les expectatives que portaven. Diria que és un museu més preparat per anar amb nens ja que la oferta es molt variada per ells en el exterior. Edifici de bosc vertical, llac amb activitats programades, actuacions circenses, laberint, carrusel i jocs varis.
En quan al museu en si i les diferents sales varem troba que moltes eren més per omplir que no pas per gaudir.
Museu Swarovski

Gegant i entrada al museu

Nosaltres i el gegant. Ens va sorprendre lo gran que es

El diamant més gran del món

Sala de la neu

Sala dels miralls

Cher

De les sales més impressionants. On estan els vestits utilitzats pels artistes.
Elton John

Laberint i carrusel des de el mirador

Espai per les actuacions de circ

Llac amb els núvols de cristall
Achensee.
El dia no acompanya i ens desplaçament aquest llac, però la tarda es tancada i les vistes no son de tot bones.
 Aquest es el llac més gran del Tirol i un lloc molt apreciats pels turistes i habitants del tirol.
Pill
Fins aquest petit poble ens desplacem per passar la tarda nit a la seva espectacular àrea on es reben les seves gallines.

L'àrea i el tirol de fons

Àrea
Dia 6 d'agost. Pill-Salzburg
trajecte 164 km.

Salzburg
Salzburg és una ciutat ubicada a Àustria, famosa per la seva impressionant arquitectura barroca, la seva rica història cultural i la seva connexió amb Wolfgang Amadeus Mozart, un dels compositors més famosos de la música clàssica. Alguns aspectes destacats de Salzburg inclouen:

El Palau de Mirabell: Aquest bell palau i els seus jardins són coneguts pel seu elegant disseny i són famosos per ser l'escenari de la pel·lícula "The Sound of Music."

La Casa de Mozart: Aquest és el lloc de naixement de Wolfgang Amadeus Mozart. Pots visitar la casa on va néixer i viure durant la seva infància, aprenent més sobre la seva vida i música.

Casc antic (Altstadt): El centre històric de Salzburg és Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO i és ple de carrers empedrats, places encantadores i edificis barrocs ben conservats. El més típics son els cartells elaborats en ferro forjat que penjant de tots els comerços del carrer Getreidegasse.

Festivals i música: Salzburg és famosa pels seus festivals de música clàssica, com el Festival de Salzburg, que atrau amants de la música de tot el món.

Kapitelplatz. De les places més boniques, amb el famós tauler d'escacs gegant, l'escultura del home amb la gran bola I el castell de fons.

La Fortalesa de Hohensalzburg: És un dels castells més ben conservats d'Europa i ofereix impressionants vistes panoràmiques de la ciutat des de dalt d'un turó.

Panoràmica de la ciutat des de el castell.
 Marko-feingold-steg. Pont per vianants per accedir al casc antic.

Nosaltres aparquem i fem nit a un àrea una mica allunyada del centre però que amb bicicleta s'accedeix en 30 minuts.

Àrea Salzburg

Dia 7 d'agost. Salzburgo-Kufstein-Kaserleralm (Opererhütte)
trajecte 164 km.

Kufstein.

Aquest poble ha sigut una agradable sorpresa. Tot i que per fotos ja pintava bonic, després d'aparcar a l'estació i creuar-la per dalt arribem a la primera vista impressionant,  la seva fortalesa

Després continuem creuant el riu Inn i de sobte ens trobem al gira el primer carrer la segona i per nosaltres una de les sorpreses més agradables del viatge "Romerhofgasse"Els edificis tenen una certa sensació màgica, gairebé com una cançó de bressol o un conte de fades amb arcs penjants, voreres empedrades, baranes de ferro forjat i bigues de fusta. Simplement camineu per aquest carrer i assimilar-ho tot, o aneu a una de les botigues que venen records.

La resta del poble tampoc te desaprofitament amb bonics carrers, molt ambient e interessant edificis.

M'ha semblat interessant penja aquest article del aquest poble. Kufstein-La-perla-del-Tirol.

El final del dia acabem al pàrquing-càmping (un carrer amb els serveis al final i res més), però es l'únic lloc on ens permeten passar la nit en la vall de Zillertal. Encara ens donar temps de fer on tomb pels voltant i veure el riu Zemmbach.

Dia 8 d'agost. Kaserleralm (Opererhütte)-Krimml
trajecte 60 km.

Panoramabücker Opererhütte

Avui farem la que per nosaltres es la excursió estrella del tirol, l'excursió a Olpererhutte, el pont penjant més famós d'Àustria.
Per arribar-hi hi ha dos formes, amb vehicle propi, sempre que no sigui una autocaravana o similar o amb autobús 4102 que surt des de Mayrhofen. Amb vehicle propi hauràs de pagar la carretera de peatge i esperar 20 minuts el semàfor que regula el transit. L'excursió comença en el pàrquing de la pressa Schlegeis Stausee en la vall de Zillertal. Si vens amb ac o similar l'única opció que tens es arriba en autobús i deixà aparcada l'auto en el pàrquing/càmping que hi ha a Kaserleralm. Paga els 17€ del pàrquing, més 6€ per persona del autobús.
Un cop al pàrquing el seguiment de la ruta no te ninguna dificultat, més que la própia de pujar un desnivell de 600 metres i anar seguint les fites marcades amb el nom del refugi o a la gent que de segur trobareu. Tot i la pujada enseguida comencem a tenir unes vistes privilegiades de la pressa i al seu color turquesa de fons.

La durada de la ruta pot varia depenent del estat físic entre 2 o 2,5 hores anada . Aquesta ruta també es pot fer amb una versió més extensa de 13 kilòmetres que es la que hem fet nosaltres i es fa una mica més dura per la durada, la mica més de desnivell i sobretot perquè el camí es més tècnic amb molta pedra.
Continuant amb la ruta, continuem pujant fins arribar al refugi i després del refugi caminen uns 5 minuts més per arribar al famós pont.

Allà tenim la opció de tornar a baixa desfent el camí recorregut o segui el camí després del pont que pujar lleugerament una mica més fins arriba al refugi de Friesenbergsee i els seu llac on agafarem el trencant cap abaix i posteriorment al refugi continuem la ruta fins abaix.

Aquesta part del camí circula paral·lelament a on em vingut, però més abaix i també disposa de boniques vistes. Acabem al pàrquing des d'on hem sortir després de recorre els 13 km. i un desnivell de 847 m.

Aquí teniu el track de la ruta i tota la informació.

Panoramabücke Olpererhütte

Acabarem el dia dormint al pàrquing de les cascades de Krimml, per poder fer la visita demà pel matí.