PER TERRES DE LA BRUIXA NAPA

Avui farem una sencilla ruta per la zona del Lluçanès. Nosaltres la comencem al area de autocaravanes, però la ruta en si comença al final del cèntric carrer de Sant Pere. Allà agafarem una pista de terra que quasi no la deixarem fins arriba al corriol de la napa. Aquesta pista té les maques blanques i verdes i quasi no te desnivell. El primer lloc destacat que trobarem serà l'església de Sant Pere de Grau.

Aquí tombarem a la dreta i continuarem la pista fins arriba al trencat a mà dreta, marcat amb líneas verdes, blanques i grogues, on ara sí agafarem la part més maca de la ruta, el corriol de la napa que ens conduirà al Roc Foradat. Lloc on s’assenyala que la bruixa de nom Maria Pujol i dita popularment Napa, perquè vivia a can Nap, fou la darrera persona executada a Catalunya com a bruixa, ja que va ser acusada de matar una nena de quatre anys.

Podem dir que aquesta es la part més baixa del recorregut. Ara el corriol puja una miqueta fins a tornar a sortir a la pista de terra que ja no deixarem fins arriba al poble.

Abans podem contempla l'església de Sant Sebastià i un cop al poble no us perdeu el safareig municipal.