LAS TRES CASCADAS DE ANNA

Avui aprofitarem que estem per la zona per fer la bonica excursió de les tres cascades de Anna i el gorgo de la escalera.

GORGO DE LA ESCALERA

La nostra excursió comença al costat de la oficina de turisme on deixem el cotxe. Allà ens donen explicació de la ruta i del pagament que hem de fer. Nomes caps de setmana i temporada alta.
 Un altre punt de sortida es al costat del gorgo de la escalera on hi ha un gran aparcament.
 La primera visita es el gorgo de la escalera, que com el seu nom indica per visitar-lo baixarem la escala fins el llit del riu on podem gaudir de les cristal·lines aigües del riu Sellent. Nosaltres vam coincidir amb dos grups de descens de barranc. Podem gaudir del gorgo i arribar fins la part de dalt de la cascada del salto.
 Després desfarem el camí per torna al aparcament on farem la resta de la ruta per veurà els tres salt. El camí no te cap complicació fet de alguna possible relliscada en alguna pujada o baixada, El primer que trobem es les runes de la antiga fabrica de Miguelín. Després de una forta baixada ens trobem la primera meravella, la cascada de los vikingos.

Impressionant salt de alçada considerable amb molta aigua per l'època que estem. Impossible passar pel costat sense que les microgotes et mullin. El camí continua per les passarel·les de fusta o el que queda d'elles. Algunes estan enfonsades i es impossible passar sense mullar-se els peus. Després continuarem el camí que tornar a pujar per continuar per la part dreta del riu fins arribar a una divertit pas sobre un tronc per arribar al altre canto i arribar al impressionant cascada del salt que anteriorment havíem vist des de dalt.

Aquest salt sembla tret d'una selva tropical per seu entorn verd i frondós.

Després desfarem el camí al costat del riu tenim en compte que es pot fer per l'altre canto. Arribam quasi a dalt de tot després de tornar a passar per les runes i girem a ma esquerra per visitar l'ultim gorgo, el de Gaspar, menys impressionant però també bonic..
 Finalment continuarem el camí de l'esquerra per arribar a la esplanada del pàrquing i en el cas nostre tornar fins l'oficina de turisme on tenim el vehicle, no sense acabar de donar una volta al poble i veure l'interessant carrer amb canal d'aigua.

També aconsellem fer una ultima visita a l'albufera de Anna que trobarem a un parell de kilòmetres i on podem passar la resta de dia fent un pícnic i gaudir de l'entorn.