GORGUES DE CARANÇA

GORGUES DE  CARANÇA

Impressionant ruta per les gorgues de Carança on podem gaudir d´un paratge meravellós. Iniciem la ruta al pàrquing de pagament que ens dóna accés a la mateixa entrada de la ruta.

AIXO SI QUE ES APARCA A PROP DE LA RUTA

També es pot accedir a traves del "le train jaune" o tren groc, que té una parada al costat del aparcament. En el nostre cas la ruta la fem en el sentit de les agulles del rellotge, i comença al final del aparcament passant per sota d'una roca excavada. Agafem el camí paral·lel al riu que de mica en mica anirà agafam alçada i podem contempla la maravillosa viste de la cornisa per on passarem a la tornada.

ARRIBEM A LA PART MÉS ALTA

Un cop a la part més alta, tornem a baixa per recorrer diverses passarel·les i creua diverses vegades el riu per ponts molt divertits. Un cop arribat al últim pont nosaltres donem la volta. El camí continua fins al refugi i llacs, però la part més divertida ja l'hem fet.

Ara queda descaminar un tros de sender i fer el tros més extrem. En aquest canto del riu passarem per una cornisa excavada a la roca. Aquesta part no es apte per gent amb vertigen i hem de tenir molta cura si anem amb nens.

Un cop acabada aquesta part seguim el camí i quan ja torcem cap a la esquerra trobarem un corriol que ens baixarà fins al aparcament on hem començat la ruta. Aquesta ruta te un desnivell de uns 300 m i no el desnivell que marca la ruta en la descripció. Si bé la ruta es pot considera fàcil, la hi marcat com a moderada per el nivell de perillositat i de vertigen que puguin tindrà algunes persones.