LES BALMES DE SANT MARTÍ SARROCA

LES BALMES DE SANT MARTI SARROCA

En aquest any de poca aigua decidim fer una ruta on l'aigua no es la protagonista, sinó les Balmes o baumes de la serralada de l'Artiga i les cordes de la nostre ruta.

La ruta l'iniciarem en algun carreró de nucli antic de Sant Martí Sarroca a prop del Castell. Des de aquí sortirem a la carretera i a la corba d'entrada al poble agafarem el camí que ens portarà després de uns 100 metres al camí de la dreta una pista cimentada amb una forta pendent. Aquesta pista deixarà de ser cimentada per ser de terra en el els tros final. En la nostre ruta un cop passat el 1,4 Km tenim que estar alerta i agafar el sender que ens portarà a la zona mes divertida de la excursió. La majoria de l'excursió esta senyalada amb punt i fletxes grogues. Però hi ha algun tros que els hem perdut de vista i més per intuïció que hem seguit la ruta. Nosaltres també seguien un track però a vegades es difícil de seguir amb trossos de molt desnivell, quan penses que vas per sender correcte i passa un parell de metres per sota.

Com dèiem, aquest corriol ens portarà a traves de fortes pendents i l'ajuda de nombroses cordes, anar recorrent la serralada i endinsar-nos en tota la paret calcària i anar veien les diferents Baumes i coves que anirem trobant.
PAS DE LA PASTERA

La major part del camí també podem contempla la fantàstica vista que ens deixa el castell i Monestir de Sant Martí en front de nosaltres, i al fons la silueta de les Muntanyes de Montserrat.

També trobarem en alguna paret diversos punt de la via ferrada. Recordeu que sinó aneu preparats en ningun moment agafarem la zona equipada, solament utilitzarem cordes per ajuda a pujar i baixar pendents, mai esglaons a la paret. A tenir en compte que de vegades la ruta ens porta a balmes per ser visitades i després tenim que desfer el camí per continuar.
VISTA DE DRON DE LA BAUMA

Un cop fet tot el recorregut anem a parar a la riera, seca en aquesta ocasió i agafarem el camí paral·lel a la riera que passar per sota la bauma del castell fins arriba al punt de sortida on començada la forta pujada i des de aquí enseguida arribem a la carretera i al poble. Nosaltres decidim acabar la ruta en la esplanada del castell on podem gaudir de las fantàstiques vistes de la serralada que acabem de transitar i al altre cantó, les majestuoses muntanyes de Montserrat.