ROADTRIP AGOST 2022 MILAN-VENECIA-ESLOVENIA(I)

0

 En aquest bloc intentarem explica les nostres peripècies en el viatge per Eslovènia-Itàlia i les respectives parades. Totes les situacions son viscudes a nivell personal, i les opinions son el reflexa del que em viscut i em sentit.


Tot i que el destí final ha sigut Eslovènia només fins l'ultima setmana no es vam decidir per aquest destí. Volem donar les gracies al nostre company de LA CARGOLETA al qual vam llegir en aquest bloc👉 BLOC ROADTRIP ESLOVENIA i ens vam donar l'idea per fer-ho, ja que trobàvem insuficients els 19 dies dels que disposarem. L'altre opció era anar a Portugal, passant per Castella-Lleó i visitar Porto i alguna ciutat més. Ho deixarem per un altre ocasió.




A sota teniu el mapa amb tots el punts on hem estat amb els diferents color depenent de tipo de parada.👇

                                 MAPA DELS TOTES LES CITES DEL VIATGE



Dia 1. Divendres 12 d'agost L'Hospitalet- Saint Martin de Crau

Trajecte 437 km.

A les 17:00 de la tarda ens trobem amb la Lola tota preparada per inicia unes vacances que esperem gaudir al màxim. En aquesta primera nit intentarem fer el màxim de kilòmetres, per així treure alguns per al dia següent, on tenim previst la arribada a Milan.


Amb aquesta premissa i sabem que a França no trobarem problemes per dormir a qualsevol poble, anem fent kilòmetres fins que al voltant de les 22:30 decidim deixar l'autovia abans de arribar a Marsella i busquem un àrea publica al poble de Saint Martin de Croa, on passem la nit sense més.
Pernocta: Àrea publica de Saint Martin de Croa. (GPS. 43.63847, 4.81367)
Gasoil: 155€
Peatge: 51,3 €
Supermercat Espanya: 200€
Varis: 20,5€ Propano

Dia 2. Dissabte 13 d'agost. Saint Martin de Croa-Milan.

Trajecte 546 km.

Ens lleven una mica d'hora per arribar abans possible a Milan i poder gaudir de una volteta tota la tarda. Teniem la màxima de no dormi fora de ningun Àrea en Milan, ni en ninguna gran ciutat. El problema es que només hi ha dos àrees, a qual pitjor.

      Al final es decidim per la que esta més a prop i al costat del Canal de Navigli. 

Canal Navigli i els seus cadenats


Crec que es la pitjor àrea que em estat, però complia l'objectiu de dormir una mica tranquils. Com hi dit l'àrea esta al costat del canal i agafem la vora del canal fins al centre. Hi ha trossos del canal que estan força xulos i amb un gran ambient. No deixeu de fer un tomb si veniu. Al final arribem al centre i com no, sortim a la piazza del Duomo

Duomo Milan
És una de les esglésies de culte catòlic més grans del món, té 157 metres de llarg i pot albergar fins a 40,000 persones al seu interior. Les finestres del cor tenen la reputació de ser les més grans que es coneixen.

Que més dir del Doumo i la seva bellesa. No arribem a entrar per que just acabem de tanca les guixetes. Continuem per la Galería Vittorio Emanuele II


Galería Vittorio Emanuele II
El seu nom prové de Vittorio Emanuele II, primer rei d'Itàlia unificada

que tampoc son res de l'altre món, a no ser que et vulguis deixar uns calerons en alguna de les seves luxoses tendes.  Continuem fins el nostre destí final, el Castello Sforzesco.

Castell1o Sforzesco
El Castell Sforzesco (en italià: Castello Sforzesco) és un castell que es troba al nucli antic de Milà, Itàlia, i que actualment acull un museu d'art. La construcció original al lloc va començar al segle xv. En 1450, Francisco Sforza va començar a reconstruir-ho, i va ser modificat per generacions posteriors.
Constituït per un gran parc a Nord de l'edifici, el Parc Sempione té una planta quadrada, amb el costat de 180 metres i quatre torres angulars. Al llarg de la seva història ha patit múltiples temptatives de destrucció

i de camí passem pel barri de Breda que  tampoc te res destacable. Un cop visitar el castell i fer com no una pizza pel centre (compte amb els cafès expresso, primera clatellada 5€ per cafè) agafem la línia 2 del tramvia que ens deixa a la porta de l'àrea. A dormir d'horeta i demà camí cap a Venècia.
#TIPVIATGER MILAN. No deixeu de visitar el canal de Navigli, pot conegut i amb molt ambient. Compte amb els cafès al centre
Pernocta: Àrea Sosta Milano Navigli. Aigües incloses, llum no (GPS. 45.44465, 9.140212)
Gasoil: 137,4€
Peatge: 92,4 €
Sopar: 79,5€

Dia 3. Diumenge 14 d'agost. Milan-Venècia

Trajecte 289 km.


De camí cap a Eslovènia quin millor lloc on parar que la preciosa Venècia. L'entrada a Venècia ens sorprèn per la rapidesa en que la fem. No trobem gens de caravana i arribem directament al Tronchetto, que els el parking del vehicles i on hi ha un apartat per poder deixa i pernocta amb l'auto. Com es l'hora de dinar fem un àpat ràpid i tirem a recórrer Venècia. Des de el Tronchetto es pot agafar el vaporeto, però nosaltres decidim anar caminant. 

GRAN CANAL

UN DELS MOLTÍSSIMS CANALS 

Uns 10 minuts, fins les primeres cases i carrerons de Venècia i mitja hora per arribar-hi a la plaça de Sant Marcos, que evidentment es fa mes llarg per les nombroses parades que anem fem per fer fotos i mira les  autentiques meravelles que son tots els carrers i racons. Que dir de Venècia que no ho sàpiga qualsevol viatger. No pot falta la parada a La plaça de San Marcos i la seva Basílica, el Palacio Ducal, el Gran Canal,  el Puente de Rialto, el puente de los  Suspiros

PONT DE RIALTO

PONT DELS SUBSPIRS 
 
PLAÇA DE SANT MARCOS

BASÍLICA DE SANT MARCOS


i un #TIPVIATGER molt aconsellable que vam descobrir i ens va encantar es la famosa llibreria Acqua Alta on a més de gaudir de petits passadissos plens de llibres, pots fer-t'ha una foto en la góndola de l'entrada o treure-t'hi el cap per l'escala de llibres. Pots veure el nostre reel aquí.   

                                                           👇

                                                Llibreria Acqua Alta



També aconsellem agafar el vaporetto i visitar les illes de Murano i Burano. Per això ja necessitarem una jornada més. Nosaltres no ho fem ja que les vam visitar l'altre vegada que vam estar-hi.

LES TÍPIQUES MASCARES DE VENÈCIA

No explicaré res més de Venècia. Si ha d'anar i passejar per els milers de carrerons i de segur que us trobareu algun racó no tan conegut que us encantarà. Tornem xino xano cap al tronchetto per passar la nit i sortir ben d'hora cap a Eslovènia.
Pernorta Venezia Tronchetto Parking 22€. (GPS.45.442902,12.30590 )
Peatge: 20,6 €
Varis: 32,3€

Dia 4. Dilluns 15. Venècia-Bovec 

Trajecte 221 km.




Avui si arribem a Eslovènia, i només entrar intentem obtenir la vinyeta, només creua la frontera, però només trobem informació per obtenir-la a traves de la web. Això es el que fem i emprenem el viatge fins la primera parada. Teniem varies xinxetes apuntades però el primer inconvenient que trobarem a Eslovènia es que només es pot pernocta als llocs indicats, àrees i algun aparcament mes i això ens fa replanteja d'eliminar les primeres visites i anar directament a veure les gorges de Tolmin. Abans de arriba ja havíem comprat les entrades per internet (10€), tampoc es que hi hagués molta cua a la guixeta, però nosaltres ja les portàvem per si de cas. Nosaltres només podem accedir al P2 que es gratuït i surten autobús cap a l'entrada. L'agafarem a la tornada, ja que només hi ha 1 km de caminada per un sender fins l'entrada.

Tot i que la entrada es imponent amb les aigües turqueses del riu, hi desmereix que hi ha un grup bastant gran de joves, algun casal que estan menjant a la vora i ens espatlla la primera foto. Es la única, la resta del recorregut no hi ha molta gent si be tampoc estem sols. Les primeres passar-les ens deixen bona impressió amb el riu sempre ensenyar-nos el seu color turquesa. Continuem el recorregut, tot i que hi ha un tros cap a la dreta que no cal fer, no porta a ningun lloc. Els punts d'interès estan numerats, encara que la descripció es indesxifrable, esta en Eslovè, i una d'elles es cap d'os.  Es l'últim put d'interès destacable.  Es una pedra encastada en forma de cap d'os.

MEDVEDOVA GLAVA-CAP D'OS

La resta de la ruta la fem, però no te res destacable. Es circular, per lo que tornem per una carretereta fins l'entrada, on agafarem el que ells anomenen "shuttle" (bus llançadora) . Tornem al aparcament on continuarem fins a Bovec, on dormirem. Bovec es una estació de ski i l'àrea disposa de unes 10 parcel·les amb llum i molt aparcament lliure que nosaltres aprofitem per estar més tranquils. Hi ha una guixeta on  pagar i sinó la senyora ja s'encarrega de recordar-ho. Son 20€, tinguis llum o no. La veritat es  que no deixa de esser un parking, però al menys te bones vistes i es poden fer moltes excursions com a punt de partida. 
Pernocta: Parking Bovec 20€. Aigües i llum, depenent de la parcel·la (GPS. 46.3328,13.53992)
Peatge: 10,6+ Vinyeta 30, 40,6€
Entrades: 30€ Gorgues Tolmin
Varis: 17€    

Dia 5. Dimarts 16. Bovec-Kranjska Gora

Trajecte 62,5 km



Pel mati surto a donar una volteta d'hora abans que s'ha aixequi la família i m'hi acosta fins un a salt d'aigua, allà anomenats, Slap. Es diu Slap Virje, i esta força bé.

SLAP VIRJE

 Des de l'àrea hi ha 8 km anar i tornada, però s'hi pot anar en vehicle. Hi ha un parking a 5 minuts. Un cop llevats i havent esmorzat, fem via cap una ruta encantadora i de les que crec imprescindible. També es cert que la varem fer pràcticament sols i això ajuda a fer-la mes inoblidable. 

Es el riu Fratanika i es realment encantadora. Hi ha paratges que semblam trets del mig de la selva amb un salt final molt atractiu.

DVOJNA LATVICA

KATEDRALA
 Continuem la ruta fins al cor del  riu Soca, Verika Korita. Per nosaltres dels llocs més macos que vam poder veure en els Alps julians. Allà podem gaudir de tot l'esplendor del Soca i unes gorges amb unes possibilitats de bany que no varem desaprofita. Això si, podem confirma a traves d'un termòmetre que portava un senyor que l'aigua estava a 9 graus, però l'experiència va mereixia la pena.



Amb aquesta parada deixem la vall del soca. Ara visc lo visc ens penedim de aprofitar mes la vall, per nosaltres la part mes maca de Eslovènia. També varem tenir una confusió i ens van passar el naixement del Soca. Però recordeu que esta al principi de la famosa carretera de les 50 corbes, (Es coneix com la Carretera russa, ja que va ser construïda per presoners de guerra russos per obrir pas a les tropes austríaques que combatien davant de l'exèrcit italià al front de l'Isonzo durant la I Guerra Mundial) que ens porta a un altre lloc mític, el pas de Vrics.

Vršič és, amb els seus 1611 metres, el port de muntanya més alt a Eslovènia unint les valls dels rius Sava i Soča. Es troba al parc nacional Triglav als Alps Julians. L'ascensió des de Kranjska Gora compta amb 26 corbes de 180 º, majoritàriament empedrades

 Pugem tranquil·lament, la Lola tampoc donar per mes i podem veure com estan numerades totes les corbes. Al final arribem al pas més alt de tota Eslovènia i fem la pertinent parada per poder visualitza totes les vistes dels Alps julians, una passada. Enfilem la baixada parant quasi al final de les corbes a la peculiar Ruska Kapilla.

La petita església de fusta es troba immersa al bosc a un pas de la carretera que baixa de Vrsic a Kranjska Gora. Una allau de neu va acabar amb la vida de més de 300 presoners de guerra russos mentre construïen la Carretera Russa durant la I Guerra Mundial. Els seus companys supervivents van erigir aquesta capella en memòria dels morts.

Un cop feta la foto de rigor continuem fins a Krajsnka Gora, on farem nit. Abans de arribar passen per llac abans del poble i donem fe que es una zona força maca per torna al dia següent. L'àrea un parking sense més, amb lloc on buidar i omplir aigües, aquesta vegada sense llum a cap parcel·la. Quan arribem veiem que aquest poble te cara i ulls i decidim per un tomb. Hi ha bastant ambient inclòs alguna paradeta de productes tradicionals, mel ,vi, etc. Fins aquí el dia d'avui, demà més.

Krajsnka Gora

Pernocta: Parking Krajsnka Gora 12€. Aigües  (GPS. 46.486940, 13.776028
Varis: 22€


La vall del soca i Alps Julians.

Ara que deixem aquesta vall voldria fer una reflexió i una valoració per els que pugin llegir aquest bloc. Si teniu que perdre mes temps en algun lloc de Eslovènia, aquest lloc es aquí, en aquesta vall. Nosaltres ens penedim de no passar més dies per aquí i no haver visitar alguns dels lloc que per diferents circumstancies no ho vam fer. No es que la resta no tingui prou atractiu, però aquestes muntanyes i aquest color dels rius es un record inesborrable.  Ens ha quedat pendent Cascada Kozjak ( per temes organitzatius), el naixement del riu soca, (ens passem l'entrada), Slam Boka (ens van dir que havia poca aigua). I algun racó més que no anomenarem.

SLAM BOKA

Es tracta de la cascada amb més aigua d'Eslovènia, amb una alçada total de 144 metres i amb una amplada de 18 metres que permet competir amb les cascades més majestuoses d'Europa. Tot i que la pots veure molt bé des de la carretera, val la pena pujar fins al mirador, des d'on podràs sentir tot el poder de la natura.



NAIXEMENT DEL RIU SOCA

SLAM KOZJAT

DIA 6. Dimecres 17. KRANJSKA GORA-BLED.

Trajecte 44 km



Avui ens aixequem i ens prenem el dia amb tranquil·litat. Hem valorat pujar en el telecadira i llençar-se per un tobogan gegant, però a la petita no li ha fet el pes.


 Agafem la Lola i ens anem cap al llac que tenim al costat del poble. Em valorat anat caminat, (2 kilòmetres) però em decidit guarda forces pel que pugui vindrà i ens plantem al parking del llac on em vist que hi han algunes places amb electricitat per poder pernoctar.

JEZERO JASNA, SENSE PARAULES

Al llac es una passada, amb unes vistes a tots els Alps increïbles. Es poden fer diverses activitats, des de Pàdel Surf, bicicleta, senderisme, i pel més valents una bona capbussada. També hi ha un canto amb restauració i hotel amb esplèndides vistes. Ni que dir que l'aigua del llac es verd turquesa, com a tota la vall, i freda, com a tota la vall, però això no ens tira endarrere i acabem dornar-nos un banyet, amb llançament inclòs des de un plataforma que també hi ha.


Desprès de prendre una cervesa ven fresca, decidim anar al cor del TRINGLAV NATIONAL PARK, més concretament al poble de MONSTRANA des de on farem la visita a un dels sals d'aigua més impressionant de la zona, SLAP PERICNIK. 

La primera idea es anar a la Lola fins al punt on ens deixin aparcar, però desprès del primer parking ho tenim prohibit. L'estacionament te un cost de 10€, ho trobem molt exagerat i aprofito que esta a prop l'oficina de turisme per informar-me que hi ha un bus gratis que et porta fins al peu del Salt. Amb els horaris a la ma, dinem i esperem el bus al centre del poble. El conductor que ens recull es nota que te coll avall tot el recorregut perquè hi va com si li fos la vida. Deu n'hi do quina forma de còrrer. 

SLAM PERICNIK

Pel camí podem observa com hi ha cotxes per qualsevol lloc de la carretera on hi ha un forat. Un cop al destí, ja podem veure el salt des de la carretera, però la veritat es que on impressiona es quan estàs a dalt i veus aquest 52 m. de salt i tot l'aigua que esquitlla. Si el dia fa vent, aconsellem porta una capellina.

Un cop vista i passar pel darrera, continuem al camí i ens porta a un altre salt, una mica mes petit però de les mateixes característiques.

Un cop vist, tornem amb bus i decidim cap a on farem via. La nostra intencionat era passar la tarda i nit a Radovljica, però ens adonem que no hi ha àrea i necessitem buidar aigües per lo que decidim anar a Bled on arribem sense problemes i amb lloc a l'àrea. Això si, 40€ per un àrea massa senzilla per aquest preu, però es el que hi ha a una zona tan turística. Un cop instal·lats fem una primera ullada per el poble. A vegades la perspectiva i la realitat no son iguals, ens quedem una mica decebedor, però es veritat que no es la millor hora per que el llac llueixi. Esperem que demà ho vegem amb un altres ulls.

BLEJSKO JEZERO. LAGO BLED

Pernocta: Àrea Kamper Bled 40€. Aigües i llum inclosa. GPS (46.370413, 14.118657)
Parking Lago Jasna: 10€
Varis: 11,95€

Dia 7. Dijous 18. Bled-Radovljica.

Trajecte 6,9 km.



Efectivament, amb la llum del dia el llac agafa el seu encant i els seu color tan viu. 

ILLA DE BLED AMB LA SEVA ESGLÉSIA

Sortim cap a Bled amb la idea de poder tindre unes bones vistes de la illa, però ens resultarà una mica complicat. Primer ho intentem pujant al castells i l'únic que veiem es la part del llac de la ciutat. Amb la visita al castell segur que hi ha bones vistes però els 13€ els guardem per fer un tomb fins l'illa amb les barquetes del llac. L'opció més barata però mes patida es pujar al mirador del Ojstrica, però te una forta pendent de un parell de kilòmetres. Jo li he fet al mati, quan hi sortit a còrrer una mica i deu n'hi do.

Es un passeig agradable, però ens sorprenc com les far anar un jove que es passar tot el trajecte, 20 min. de anada i 20 de tornada, donant-li amb força als rems i de un forma una mica rara pels aliens a la zona. 


Un cop a l'illa fem la visita de rigor. No es res extraordinari i tornem cap a Bled. Desprès de fer una paradeta per refrescar-nos una mica, es converteix en una gran turmenta que plega fins i tot els para-sols del bar. Tornem cap a la Ac una mica xops i dinem per desprès de la oportuna migdiada fer carretera cap a Radovljica.

 De Bled ens portem un record agredolç, tot i ser una zona molt maca,esta massificada i els preus desorbitats. Per dona un exemple, el parking del costat del càmping, 5€ l'hora. L'àrea de Ac 40€ 24 hores. Crec que es una visita obligada però sense més. 

A Radovljica aparquem al costat del parking de Correos, on passarem la nit. Es la primera nit que no pagarem res per pernoctar. Fem una volteta pel poble, que encara que la zona històrica es petita, es prou interessant.



 



Un #TIPVIATGER del poble . No deixeu de provar els bunyols de la botiga Fritula en la plaça major.
Pernocta: Parking Correus. 0€GPS (46.344291, 14.171927)
Entrades: 45€ Barques Llac
Varis: 55,46€

Dia 8. Divendres 19. Radovljica-Ljubljana.

Trajecte 98,8 km.


Doncs hem passat la primera nit free total, això sí, una turmenta de nassos, però tranquils. El dia comença cobert amb amenaça de pluja, decidim arriscar-nos i anar cap a les Gorgues de Vintgar que tot i sabent que estarà massificat i car igual que Bled, entenem que és de visita obligada. Només arribar ens trobem amb les primeres pegues, no es pot accedir amb autocaravana, molt bonic. L'única opció és deixar-la a Bled i agafar un bus. Doncs serà que no. Però el que és la casualitat, que, sortir del pàrquing i arribar a la carretera, a uns 500 metres farem la volta al primer desviament i ens trobem amb un descampat amb cotxes i sense cap prohibició. Doncs allà que queda Lola i per a les Gorgues que anem. Quan vam tornar ja no era l'única Ac en el parking. 

GPS. 46.380428, 14.086439


Igual que les de Tolmin el preu és el mateix, 10€ per barba, més pàrquing, nosaltres ens ho estalviem, però encara esta el rètol que ens hagués costat 10€ més. Un robatori en tota regla, però el turisme ho té. Ho prens o ho deixes.

Quant a la visita, no diré decebedor perquè seria un crim però el que parlem d'expectativa vs. realitat. Sinó haguessis pagat aquesta quantitat em semblarien espectaculars, però pagar per la natura aquests preus no em sembla just, per més que es digui que és per al manteniment. 


El trajecte es fa amè, ja que sempre és pla i ens ho prenem amb calma per anar deixant passar a l'enrenou de la gent i fer les fotos més tranquils. 

Un cop acabada la gorga,  la cascada final (Slam Sum)  la pots visitar sense l'entrada ja que aquesta esta fora del traçat. Després pel que fa la volta, aquesta sí que és dura, ja que cal pujar un bon tram de pendent i dura  uns 45 min. de tornada.

SLAM SUM

El següent destí marcat era el llac Bohinj, on pensaven agafar unes hores de relax, passejant i banyant-se'n al llac, però les previsions meteorològiques són dolentes i ho deixarem per a una altra ocasió i ens decidim  anar cap  a la capital previ pas per l'interessant poble de Skofja Loka i el seu centre històric medieval.


SKOFJA LOKA

Un cop visitat ens dirigim cap a l'àrea que tinguem marcada prop del centre de Ljubliana, però ens trobem amb tota l'àrea plena i decidim anar a la següent, però tot just sortir el següent carrer sense sortida veiem un munt d'Ac aparcades i per allà que anem. Aconseguim ficar-nos en un forat a empentes i rodolons, i després de descansar una mica ens anirem cap al centre. Però el que té els viatges i les improvisacions, fent una volta pel riu del costat del pàrquing ens trobem dues parelles d'espanyols i acabem de fer la tarda comptant-nos batalletes fins que se'ns fa tard i deixem la visita per al dia següent.

Pernocta: Parking Ljubjana. 0€GPS (46.035561, 14.511271)
Entrades: Gorgues Vintgar 30€ 

Fins aquí arribar la primera part del bloc del viatge a Eslovènia. Abans de passar a la segona part faré unes recomanacions de llocs que al igual que en la vall del Soca, per algun motiu o altre no hem pogut fer.

Primer, el anomenat llac Boninj. A part del llac amb les diverses activitats, pots pujar a Slam Savica, un salt d'aigua de 78 metres d'alçada. D'altra banda, hi ha un telefèric que es dirigeix a la muntanya de Vogel. Des de dalt podràs gaudir d'unes meravelloses vistes del llac Bohinj. És a prop de l'Hotel Zlatorok, surt cada mitja hora i triga a arribar a la seva destinació entre sis i set minuts.

 Com a curiositat també tens el motorrail, on pots pujar el cotxe i fer el trajecte que va des de Bohinjska Bistrica fins a Nova Gorica a prop de la frontera italiana.

Envoltat de muntanyes, en un entorn espectacular, el llac Bohinj és el més gran 
  d´Eslovènia i un dels més bonics d´Europa.


  
 
 
                                 
 


A quatre quilòmetres del llac Bohinj hi ha una altra atracció molt coneguda: la cascada Slavica, de 78 metres d'alçada. Per accedir a la plataforma d'observació per admirar la caiguda d'aigua cal pujar més de 500 graons! Trigarem uns 20 minuts, però l'ascens val la pena.
MOTORRAIL

                              

                                      


Un dels altres llocs que aconsellem es Velika Planina. Creiem que Velika Planina és un dels llocs imprescindibles en una ruta per Eslovènia. Aquest particular poble de pastors es troba a una alçada de 1.600 metres, així que per arribar-hi cal fer una petita excursió. Encara que si preferiu no caminar, es pot arribar fàcilment en telefèric.






Publica un comentari a l'entrada

0Comentaris
Publica un comentari a l'entrada (0)